Op een heftige wijze viel op 7 februari de winter in ons land binnen met een grote hoeveelheid sneeuw die naast de winterpret een grote overlast bezorgde voor het verkeer. Het KNMI gaf de code rood uit voor deze uitzonderlijke weersomstandigheden en benadrukte met klem niet de weg op te gaan, indien het niet hoogst noodzakelijk is.

Op zondagmorgen 9 februari probeerden onze collega ’s de weg op te gaan om toch de zondagsviering in onze parochie te verzorgen, hetgeen achteraf niet verantwoord was. Het pastoraal team heeft dan ook besloten in het vervolg bij code rood niet meer de weg op te gaan. In die situaties kan er altijd een Eucharistieviering digitaal via Kerk-tv gevolgd worden vanuit de Nicolaaskerk te Denekamp. Op de locaties waar geen pastor aanwezig kan zijn, en waar men de viering toch door wil laten gaan, ligt er een modelviering gereed voor vieringen bij afwezigheid van een pastor. Deze kan men zo uit de kast halen en gebruiken met het boekje van de zondagsliturgie. Code rood geldt niet alleen bij extreem zware sneeuwval, maar kan ook afgekondigd worden bij zware storm of dikke mist. Wij hopen op begrip uwerzijds in het belang van de veiligheid van de pastores.

Pastoraal Team Lumen Christi