15 december is het Vredeslicht bij de kerststal op het Nicolaasplein gebracht door jongeren uit onze parochie. Het Vredeslicht werd ontstoken in Bethlehem en vanuit Wenen is het verspreid over vele landen. Door de scouting is het naar Nederland gebracht.

En zondagmiddag, 15 december 2019 is het aangekomen in onze parochie Lumen Christi. Met midwinterhoornblazers en het gebeier van de klokken werd het met blijdschap binnengehaald. In een sfeervolle bijeenkomst werd het Vredeslicht uitgereikt aan de 7 geloofsgemeenschappen van onze parochie, aan de protestantse kerken van Denekamp en Ootmarsum en aan de burgerlijke overheid van Denekamp en Losser.

In het weekend van 21 en 22 december wordt het Vredeslicht binnengedragen in de plaatselijke kerken. Met een meegebrachte lantaarn kun je het Vredeslicht meenemen naar huis en zo verder verspreiden.

Voel je welkom en neem deel aan een keten van Licht.

BEKIJK HIER DE VIDEO GEMAAKT DOOR DAGBLAD TUBANTIA TOEN HET LICHT AANKWAM IN ONZE PAROCHIE

Onderstaande foto’s zijn gemaakt door Morsink fotografie ©