Een groep van 30 parochianen is teruggekeerd van een indrukwekkende Inspiratiereis naar Portugal. Men bracht een bezoek aan diverse bedevaartplaatsen zoals: het Heiligdom Bom Jesu in Braga, de stad van de Tempeliers Tomar met het klooster Convento de Christe, het Mariaheiligdom Fatima, het klooster in Batalha, Nazare en Evora. Men maakte kennis met de rijke historische en religieuze geschiedenis van Portugal. Een bijzondere periode in haar geschiedenis waren de ontdekkingsreizen en missionering in overzeese landen. De rijkdom van deze periode is goed bewaard gebleven in kloosters, kerken en andere historische gebouwen. Men maakte ook kennis met het gewone van alle dag van de Portugezen. De reis begon in Porto en werd afgesloten in de hoofdstad Lissabon, waar onder andere het Jeronimusklooster werd bezocht.

De reis stond onder leiding van dhr. Arie Vreeswijk en pastor Jan Kerkhof Jonkman.

Monastère des Hiéronymites
Mariaheiligdom Fatima
Paleis van Sintra
Câmara Municipal do Porto