Sfeervolle eucharistieviering op zaterdag 5 november om 11 uur in de Jacobuskerk op de Oude Markt te Enschede. Iedereen is welkom voor deze bijzondere viering met het BJKoor en het Kinderkoor JM, pastoor Paul Daggenvoorde en studenten met activiteiten nadien.
Dit alles vanwege de komst van het Wereldjongerendagenkruis dat ontvangen wordt in deze viering. Al meer dan twintig jaar is dit kruis niet meer in Nederland geweest! Paus Johannes Paulus II is begonnen dit kruis als het ware op tournee te sturen door de wereld en daarmee jongeren te inspireren. Allereerst om zelf werk te maken van je geloof en om vanuit de hele wereld samen te komen op één plek en je geloof te vieren bij de Wereldjongerendagen.

Het kruis maakt een tour door Nederland en is begin november in ons bisdom. Op 5 november is het bij ons in Enschede. We ontvangen het op de Oude Markt met bloemen en een lied: Sing a song for the peace. Kom ook naar Enschede! Naderhand zijn er activiteiten in het parochiehuis en een gezellig samenzijn. Iedereen is van harte welkom! Op 6 november eindigt de tour in het Utrecht met een feestelijke viering.

Ans te Lintelo, Coordinator jongerenactiviteiten, Parochies Zuid-Oost Twente