Vicaris R.G.W. Cornelissen van het vicariaat Deventer is door de bisschop van Tarbes-Lourdes benoemd tot erekapelaan van de Grot. Deze hoge kerkelijke onderscheiding is een erkenning van de grote inzet van vicaris Cornelissen voor de bedevaarten naar Lourdes: hij begeleidde veelvuldig parochiële bedevaarten naar dit Zuid-Franse pelgrimsoord en was in 2012 (1.500 pelgrims) en in 2015 (ruim 1.300 pelgrims) de hoofdaalmoezenier van de aartsdiocesane bedevaart naar Lourdes.

Kardinaal Eijk deelde hem na afloop van de viering bij de Grot op 8 mei deze eervolle benoeming mee. Een dag later ontving Cornelissen uit handen van pater Kemseke de bijbehorende eretekenen. Pater Kemseke is de coördinator voor de Nederlandse taal in het heiligdom van Lourdes. Hij benadrukte dat het hier niet om “een gouden handdruk” ging, “maar om een teken van de blijvende verbondenheid met het heiligdom Lourdes.”