Als voorbereiding op het Vormsel hebben op 6 februari jl. twintig vormelingen uit De Lutten een bezoek gebracht aan het klooster van de zusters Franciscanessen in Denekamp gebracht. Hier werden ze hartelijk ontvangen door een drietal zusters. Na een glaasje drinken gingen de kinderen enthousiast zingen en dansen met de zusters! Daarna leerden de kinderen over het leven van Franciscus aan de hand van een film en maakten ze een creatieve tekening hierover. Vervolgens was het tijd om naar buiten te gaan voor een rondleiding over het terrein van het klooster. Zowel de zusters als pastor J. van den Bosch vertelden de kinderen over het ontstaan van het klooster, attributen en rituelen in een kerk en natuurlijk over de waarden die Franciscus ons voorleefde… wees dankbaar en vrijmoedig, leef in eenvoud en deel met de armen en zorg natuurlijk goed voor de natuur en de dieren. De dag werd afgesloten met een lekkere broodjes en een afsluitende viering waarbij (groot)ouders ook waren uitgenodigd. Samen werd gekeken naar een terugblik op dedag en vertelden de kinderen wat zij zo bijzonder vonden aan het leven van Franciscus, wat hun eigen droomwens was en wat zij getekend hadden. Tot slot werd er weer gezongen met de zusters. Het was een bijzondere dag.

De vormelingen ontvangen het H. Vormsel op zaterdag 25 maart a.s. om 19:00 uur in onze Plechelmuskerk. Uiteraard is iedereen welkom om daarbij aanwezig te zijn.