Nieuw in de parochie

Indien u in onze parochie ingeschreven wilt worden, dan kunt u contact opnemen met het secretariaat van uw kerklocatie.  U kunt dan aangeven of u een bezoek op prijs stelt, of op een andere manier bij de kerk betrokken wilt zijn. Wanneer u ingeschreven bent, ontvangt u vanzelf het informatieblad.

Wilt u meer betrokken raken bij de parochiegemeenschap. Misschien is dan vrijwilligerswerk in één van onze werkgroepen iets voor u.

Katholiek worden

Bent u niet katholiek, maar wilt u het wel worden?

Het doopsel is de eerste stap op weg naar een leven als christen. Als je nog klein bent, zetten je ouders of verzorgers die stap voor jou. Maar ben je volwassen, dan doet u dat zelf. Wilt U als volwassene het doopsel ontvangen, dan gebeurt dat meestal in een viering waarin U ook het vormsel krijgt toegediend en voor de eerste keer ter communie gaat.

Omdat dit een bijzondere en vreugdevolle gebeurtenis is die u verdere leven in een nieuw en ander licht zet, is een goede en inspirerende voorbereiding van belang. Wilt u katholiek worden of gaan u gedachten in die richting,  dan kunt u via het secretariaat van de parochie Lumen Christi een gesprek aanvragen met een pastor. Deze zal dan met u in gesprek gaan over uw verlangen om lid van de kerk te worden en in samenspraak met u een traject uitzetten om u hierop voor te bereiden.