In onze parochie Lumen Christi wordt in elke geloofsgemeenschap wekelijks 1 of 2 keer gevierd: Op zaterdagavond en/of op zondagmorgen. Meestal hebben deze vieringen een traditioneel karakter en zien we maar weinig (jonge) gezinnen.

Gelukkig kennen al onze geloofsgemeenschappen gezinsvieringen. Dit zijn vaak eucharistievieringen of woord- en communievieringen waar een jeugdkoor, tienerkoor of themakoor zingt. Kinderen kunnen meestal actief aan deze vieringen meedoen. Deze vieringen worden voorbereid door onze gezinsviering- werkgroepen.
Ook kennen we steeds meer andere vieringen voor kinderen en het hele gezin: Zo zijn er speciale vieringen rond thema’s als dierendag en Franciscus, Sint Maarten, advent, kerst, palmpasen, Sinterklaas. Maar ook vieringen met een actueel thema (b.v. pesten op school of een inzamelingsactie voor een goed doel). Vaak zijn dit korte vieringen met een heel nieuwe opzet. We zien in onze parochie dat kinderen en ouders hier graag komen.
Op deze webpagina vinden jullie vieringen speciaal voor kinderen en gezinnen.

IEDEREEN IS ALTIJD VAN HARTE WELKOM!