Cache

Cache leegmaken

Door gegevens van een website tijdelijk op te slaan op uw computer, verschijnt een internetpagina sneller in beeld. De gegevens hoeven namelijk niet elke keer dat u de pagina opent opnieuw in zijn geheel geladen te worden. Ze staan immers al in de cache van uw computer. Door de cache te legen, komt de eerstvolgende keer dat de webpagina opent alle informatie op die pagina weer vers van het internet. De browser doet dit van tijd tot tijd zelf maar dat kan langer duren dan in sommige gevallen wenselijk is. In dat geval kunt u de cache zelf legen.

PLC gebruikt in uitzonderlijke gevallen een redirect waardoor u tijdelijk automatisch naar een andere interne of externe pagina wordt omgeleid, bijvoorbeeld bij een concert of viering via de kerktv met een te verwachten hoog bezoekersaantal.
Als de omleiding weer is opgeheven kan het zijn dat u nog steeds naar de ‘andere pagina’ wordt verwezen. Dit kunt u dan zelf opheffen door de cache in uw browser te legen. Het hangt van uw gebruikte browser af hoe u deze kunt legen.

Dit bericht is toegankelijk onder https://www.parochielumenchristi.nl/cache als er geen omleiding actief is.

Cache legen in Chrome
Klik rechtsboven op de knop ‘Google Chrome aanpassen en beheren’. Dat zijn de drie stipjes.
Klik op Instellingen.
Klik op Privacy en beveiliging.
Klik in het middelste deel op Browsegegevens wissen.
Klik op het tabblad Basis.
Zet een vinkje bij Gecachte afbeeldingen en bestanden.
Verwijder alle andere vinkjes, als die er staan.
Klik op Gegevens wissen.

Cache legen in Edge
Klik rechtsboven op de knop ‘Instellingen en meer’. Dat zijn de drie stipjes.
Klik op Instellingen.
Klik op Privacy, zoeken en services.
Klik onder ‘Browsegegevens wissen’ op de knop Kiezen wat u wilt wissen.
Zet een vinkje bij Afbeeldingenen bestanden in de cache.
Verwijder alle andere vinkjes, als die er staan.
Klik op Nu wissen.

Cache legen in Safari
Klik in de menubalk bovenaan op Safari.
Klik op Voorkeuren.
Klik op het tabblad Geavanceerd.
Zet een vinkje bij Toon Ontwikkel-menu in menubalk.
Klik in het venster op het rode bolletje met een kruisje.
Klik in de menubalk bovenaan op Ontwikkel.
Klik op Leeg caches.

Cache legen in Firefox
Klik rechtsboven op de knop ‘Toepassingsmenu openen’. Dat zijn de drie streepjes.
Klik op Instellingen.
Klik op Privacy & beveiliging.
Klik op Gegevens wissen.
Klik op Wissen.