De naam ‘Lumen Christi’ betekent ‘Licht van Christus’

De naam  Lumen Christi verwijst naar Pasen, het hart van het christelijk geloof: in de Paaswake wordt dan, als teken van Jezus Christus’ overwinning op dood en donker, het licht van de Paaskaars de kerk zingend binnengebracht: ”Licht van Christus!”.

Maar de naam van de parochie heeft ook alles te maken met de Paas-tradities in Noordoost Twente. In alle zeven geloofsgemeenschappen worden op Eerste Paasdag paasvuren en paasstakens ontstoken, die hoog oplichten tegen de avondhemel en zo symbolen zijn van het Licht dat Jezus Christus wil zijn voor de wereld. Als parochie willen we dat samen zijn: Licht van Christus dat ons aansteekt, dat voor ons uitgaat en ons de weg wijst.

Op 1 januari 2010 is de parochie Lumen Christi van start gegaan.

Binnen onze parochie vormen de locale geloofsgemeenschappen, de locaties dus, een belangrijke rol. Daar immers wordt het geloof beleefd, gevierd en uitgedragen. Kerk zijn doe je vooraleerst dicht bij huis, in een locale gemeenschap met een eigen kleur.
De onderstaande locaties vormen tezamen de parochie Lumen Christi.

Naam van de kerkLocatie
Onze Lieve Vrouw van Altijddurende BijstandBeuningen