In dit archief vindt u een selectie van eerder gepubliceerde nieuwsberichten die u op een later tijdstip nog eens wilt lezen of opslaan.

Installatieviering pastoor Munsterhuis op 8 september 2013

Installatieviering pastoor Munsterhuis

Zegening Monument Ongedoopte kinderen Lattrop

In navolging van de andere dorpen in de parochie Lumen Christi, heeft ook de geloofsgemeenschap Lattrop-Breklenkamp een monument voor de ongedoopte kinderen, een initiatief vanuit lotgenoten/ouders die het meemaakten en het bestuur van de geloofsgemeenschap. Zaterdagavond, na afloop van een speciale viering in de H.H. Simon en Judaskerk, werd het monument gezegend door pastor Kerkhof Jonkman. Eindelijk erkenning van dit verdriet van vele ouders die hun ongedoopte kind in ongewijde aarde moesten begraven zonder enige pastorale begeleiding. Eindelijk een eigen plek voor deze onschuldige kinderen, een plek voor de ouders om troost te vinden en even met hun gedachten bij hun kindje kunnen zijn. Het monument, vervaardigd door kunstenaar Ben Aalbers, beeldt een te vroeg geboren kind uit, omhoog gedragen door twee handen, de handen van een man en van een vrouw. Een uiting van verdriet, wanhoop en vertwijfeling om dit nieuwe leven weer terug te moeten geven. “Gedragen in liefde” luidt de tekst rondom de sokkel. Heel bijzonder is de sokkel waarin een koker is gemetseld, met daarin brieven, gedachten en wensen voor hun ongedoopte kind. Kinderen legde zelf gemaakte herinneringen bij het monument neer en werden er bloemen neergelegd. Na afloop was er een ontmoeting in de kerk met een kopje koffie. De afsluiting van een mooie lentedag met een bijzonder pastoraal gebaar.

pastor Kerkhof Jonkman